63. ŠKOLSKO/MEĐUGRADSKO NATJECANJE MLADIH TEHNIČARA

05.02.2021.

63. školsko/međugradsko natjecanje mladih tehničara održano je za učenike od 5. do 8. razreda, za H i P kategoriju, 2. i 3. veljače 2021. godine u Domu tehnike Valpovo.

Na natjecanju je sudjelovalo 25 učenika uz pridržavanje svih epidemioloških mjera: dezinfekcija ruku i prostora, distanca, zaštitne maske, mjerenje temperature, u većini kategorija sudjelovali učenici iz istog razreda, natjecanje održano u dva dana.

Natjecanje je započelo u 8,00 sati po slijedećem rasporedu:

· ­pisanu provjeru znanja iz predmeta tehnička kultura za razred koji učenik pohađa (30 minuta) – 30 bodova,

· ­izradu tehničke tvorevine (60 minuta) – 50 bodova i

· ­predstavljanje tehničke tvorevine svakog natjecatelja (do 5 minuta) – 20 bodova.

Učenici su se natjecali u slijedećim kategorijama i postigli ove rezultate:

85 – Modelarstvo i maketarstvo - 5. r (Biljana Pantoš)

Naziv djela: KOŠNICA

1. Tin Begović

2. Teo Krznarić

3. Anja Bajić



86 – Graditeljstvo - 6. r (Biljana Pantoš)

Naziv djela: STUPOVI

1. Marin Šafranko

2. Ella Kraus

3. Laura Vanek


92 – Fotografija – 5. do 8. r (Goran Kupčerić, Dragan Francuz)

CTK Valpovo-Belišće

Naziv djela: TMURAN DAN

1. Sara Ađić

2. Ivana Matoković

3. Lucija Topalović


92 – Fotografija – 5. do 8. r (Goran Kupčerić, Dragan Francuz)

Fotoklub Valpovo

Naziv djela: TMURAN DAN

1. Lucija Špoljarić

2. Leona Škrinjar

3. Vita Jergović


423 – Automatika – 5. do 8. r (Marijan Antolović, Tomislav Kudeljnjak)

Naziv djela: Model Morseovog primopredajnika

1. Matko Varžić

2. Fabijan Medved

3. Matej Grgec


424 - Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina – 5. do 8. r (Biljana Pantoš)

OŠ Valpovo

Naziv djela: Dječja igračka ljuljačka


1. Nino Lendarić

2. Šimun Vidošić

3. Stipe Vučetić


424 - Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina – 5. do 8. r (Biljana Pantoš, Davor Milošević, Bojan Fuderer)

CTK Valpovo-Belišće

Naziv djela: Dječja igračka ljuljačka

1. Fran Šimić

2. Lovro Špoljarić

3. Vlaho Ilić


Prvoplasirani očekuju poziv za županijski nivo natjecanja.

Tehničke aktivnosti znatno pridonose razvoju znanja, vještina, samostalnosti i odgovornosti učenika, a natjecanje mladih tehničara omogućuje afirmaciju darovitih i talentiranih učenika i time pridonosi njihovom ranom otkrivanju.
Sudjelujući u natjecanju mladih tehničara učenici već u osnovnoj školi stječu ozbiljna iskustva iz područja tehnike i tehnologije, što ih može motivirati za izbor budućega inženjerskog zvanja ili nastavak karijere u tehničkom području. Na taj se način učenici usmjeravaju u STEM području, što se ostvaruje rukovanjem različitim strojevima, alatima i priborom, izborom i obradom materijala, sastavljanjem i programiranjem sklopovlja, pri čemu natjecatelj izrađuje tehničku tvorevinu prema zadanoj dokumentaciji, koju potom predstavlja pred ocjenjivačkim povjerenstvom.
Natjecanje mladih tehničara organiziraju i provode Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Agencija za odgoj i obrazovanje, Hrvatska zajednica tehničke kulture, županijski i gradski uredi za prosvjetu, kulturu, informiranje, sport i tehničku kulturu, županijske i gradske zajednice tehničke kulture te udruge tehničke kulture. Natjecanje se provodi na temelju redovitog, izbornog i izvannastavnog programa tehničke kulture te programa dodatne nastave sadržane u Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu i programima posebnih tehničkih kompetencija (znanje, vještine, samostalnost i odgovornost) koje se stječu u izvannastavnom i izvanškolskom programu tehničke kulture.
Učenici se natječu u dvanaest područja tehničke kulture unutar dviju kategorija:
· H-kategorija (natjecanje se provodi po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu za tehničku kulturu u osnovnoj školi - HNOS) i
· P-kategorija (natjecanje se provodi po programu za posebna područja tehničke kulture, a organizatori natjecanja i smotre na školskoj/klupskoj razini su povjerenstva u osnovnim školama i udrugama tehničke kulture).
Područja natjecanja u H-kategoriji su: maketarstvo i modelarstvo (V. razred), graditeljstvo (VI. razred), obrada materijala (VII. razred), strojarske konstrukcije (VII. razred), elektrotehnika (VIII. razred), elektronika (VIII. razred) i robotika (V. do VIII. razred).
U P-kategoriji učenici od V. do VIII. razreda pokazuju svoje kompetencije u sljedećim područjima: automatika, fotografija, modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina, radiokomunikacije i robotsko spašavanje žrtve.

Izvor: Dagan Francuz, tajnik

ZAJEDNICA TEHNIČKE KULTURE VALPOVO-BELIŠĆE

PODIJELI!